اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

سفر مقامات دیوان کیفری بین المللی به آفریقای جنوبی

سفر مقامات دیوان کیفری بین المللی به آفریقای جنوبی

هفته گذشته، «رییس دیوان کیفری بین المللی»، آقای سنگ-هیون سانگ، به اتفاق دادستان دیوان، خانم بنسودا و رییس «مجمع دول عضو» این سازمان بین المللی، خانم اینتلمن، سفر سه روزه ای به آفریقای جنوبی انجام دادند.

در این سفر، دیدارهای دو جانبه ای با مقامات عالی رتبه دولتی و قضایی آفریقای جنوبی و همچنین اعضای جامعه مدنی و مجامع دانشگاهی برگزار شد. در این دیدارها بر نقش و جایگاه مهم آفریقای جنوبی در حمایت از دیوان در منطقه آفریقا تاکید گشت.

رییس دیوان در یکی از دیدارهای خود با اشاره به جهش تاریخی آفریقای جنوبی از آپارتاید به دموکراسی عنوان نمود که می توان با درس گرفتن از آفریقای جنوبی بر تاریخ دردناک گذشته از طریق مسوولیت و پاسخ طلبی، در کنار حقیقت یابی و آشتی فائق آمد.

دادستان دیوان نیز با تاکید بر اهمیت حمایت اتحادیه آفریقا از فعالیت های دیوان بر اساس مدل همکاری تکمیلی خواستار فرصت های بیشتر برای گفت و گو و همکاری میان دیوان و آفریقا شد.

بنابر گزارش وبگاه دیوان، مقامات ارشد دیوان در این دیدارها بر اهمیت وظیفه جمعی در فراموش نکردن ندای قربانیانی که حقوق و کرامتشان به واسطه جرایم شدید نقض شده است تاکید کردند. به گفته ایشان، بشریت بواسطه یک مطالبه مشترک به یکدیگر گره خورده است یعنی پایان بخشیدن به بی کیفری. «پایان بخشیدن به بی کیفری» یک مسوولیت جمعی است که نمی بایست فدای مصالح سیاسی گردد. 

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 3+8
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org