اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1393/06/20 -

دیده بان حقوق بشر: اسراییل مرتکب جرایم جنگی شده است

دیده بان حقوق بشر: اسراییل مرتکب جرایم جنگی شده است

سازمان «دیده بان حقوق بشر» امروز اعلام نمود متعاقب تحقیقاتی که انجام داده است سه حمله صورت گرفته از سوی اسراییل که در آن مدارس غزه که محل اسکان مردم بی خانمان بوده مورد هدف واقع گشت و منجر به تلفات انسانی پرشماری شد، نقض حقوق جنگ بوده است. این حملات سه گانه  در ۲۴ و ۳۰ جولای و ۳ آگوست واقع شدند که منجر به کشته شدن ۴۵ نفر شامل ۱۷ کودک شد. 

بنابرگفته آبراهامز، مشاور ویژه دیده بان حقوق بشر، این حملات در حالی صورت گرفت که اسراییل از اینکه صدها شهروند بی گناه در آن مدارس پناه گرفته اند آگاه بوده است. «اسراییل هیچ توضیح قانع کننده ای در ارتباط با حملات به این مدارس که مردم عادی برای یافتن سرپناهی به آنجا رفته بودند ارایه نکرده است».

بنابر تحقیقات دیده بان حقوق بشر، دو حمله صورت گرفته از این حملات علیه اهداف نظامی نبوده است. حمله سوم در رفح نیز به صورت غیر قانونی «نامتناسب» بوده است هرچند که می تواند «غیرتبعیضی» نیز قلمداد گردد. 

هرچند که اسراییل مدعی شده است که یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی اتفاقات رخ داده در بستر آخرین جنگ غزه تشکیل داده است لیکن دیده بان حقوق بشر معتقد است که اسراییل سابقه طولانی در اهمال در انجام تحقیقات معتبر در ارتباط با ارتکاب جرایم جنگی دارد.

به عنوان نمونه، عفو بین الملل افزوده است که ارتش اسراییل تصاویری را نمایش داده مبنی بر آنکه اهداف مورد حمله واقع شده، محل استقرار سامانه های موشک پراکنی بوده است در حالیکه هیچ یک از این تصاویر مرتبط با سه مدرسه تحت مدیریت سازمان ملل که مورد تحقیق این سازمان واقع شده است نمی باشد.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 11+9
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org