اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

درخواست دادستان برای تعویق محاکمه رییس جمهور کنیا

درخواست دادستان برای تعویق محاکمه رییس جمهور کنیا

دادستان دیوان کیفری بین المللی در آخرین روز از مهلت تعیین شده از سوی شعبه دادرسی دیوان برای اظهار نظر درباره آمادگی جهت آغاز محاکمه کنیاتا(رییس جمهور فعلی کنیا) اعلان نمود که تصمیم گرفته است تا رسیدگی به پرونده کنیاتا که قرار بود در هفتم اکتبر سال جاری آغاز شود به تعویق افتد.

فاتو بنسودا، در نظر مکتوب خود اعلان داشته است که به دلیل در اختیار نداشتن ادله کافی برای اثبات مجرمیت «کنیاتا» آمادگی جهت ورود به مرحله دادرسی را ندارد. 

آقای کنیاتا متهم به مشارکت در ارتکاب «جنایت علیه بشریت» متعاقب خشونت های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ میلادی کنیا می باشد که نزدیک به ۱۲۰۰ کشته برجای گذاشت. پس از تحت تعقیب قرار گرفتن، کنیاتا در انتخابات دوره بعد بر مسند ریاست جمهوری کنیا تکیه زد.

دادستان دیوان با قبول آنکه در شرایط عادی، «عدم کفایت ادله» موجب سقوط دعوا می بایست گردد با اشاره به اینکه عدم موفقیت در تحصیل ادله به دلیل عدم همکاری دولت کنیا و رییس جمهور متهم آن بوده است، از شعبه دادرسی درخواست نمود که تا زمانی دولت کنیا به تعهدات همکاری خود عمل نماید دادرسی به تعویق افتد.

وکلای متهم بارها از دیوان درخواست نموده اند که به دلیل عدم کفایت ادله به «سقوط دعوا» رای داده شود.

شعبه دادرسی دیوان پس از دریافت نظرات وکلای کنیاتا و نمایندگان قربانیان، در هفته آتی نظر خود را  راجع به درخواست تعویق اعلام می نماید.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 7+10
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org