اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

اعتراف شاهد ۶۰۴ به شهادت دروغ علیه «روتو»

شاهد پرونده ویلیام روتو، معروف به شاهد ۶۰۴، که از طریق ارتباط ویدیوئی از نایروبی کنیا با مقر دیوان کیفری بین المللی در لاهه در ارتباط بود، در جلسه دادرسی روز پنجشنبه با استنکاف از ادای شهادت علیه ویلیام روتو اعتراف کرد که به افسران تحقیقاتی دیوان دروغ گفته است. او همچنین ماموران دادستانی را متهم کر که اظهارات او را در حالی ثبت کرده و گردآوردند که به نادرستی آن ها آگاهی داشتند. 

این اعتراف موجب شد که نماینده دادستان در جلسه، از دادرسان شعبه پنجم دادرسی درخواست نماید که شاهد ۶۰۴ را به عنوان «طرف مقابل» دعوا قلمداد نمایند تا دادستانی بتواند علیه اظهارات آن جرح وارد سازد. متعاقب آن، دادگاه از دادستانی درخواست نموده است که استدلال های خود را برای این درخواست در جلسه بعد ارایه نماید.

شاهد ۶۰۴ در بیان چرایی اظهار اولیه اش مبنی بر آمادگی جهت تادیه شهادت مدعی شد که خانمی با وی تماس گرفته و عنوان داشته است که اگر شاهد دیوان گردد از مزایایی مانند پول نقدی و داشتن یک زندگی خوب در داخل و یا خارج از کنیا بهره مند خواهد شد. شاهد ۶۰۴ افزود که آن زن به وی گفته بود که اظهاراتی که می بایست در دیوان بگوید لزوما درست نیست لیکن با این کار پول هنگفتی به دست خواهد آورد.

 

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 9+1
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org