اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

درخواست دیوان از ساحل عاج در ارتباط با محاکمه همسر رییس جمهور پیشین

درخواست دیوان از ساحل عاج در ارتباط با محاکمه همسر رییس جمهور پیشین

«دیوان کیفری بین المللی» از دولت ساحل عاج درخواست نموده است تا اطلاعات بیشتری در راستای درخواست این دولت مبنی بر محاکمه خانم «سیمون گباگبو»، همسر رییس جمهور پیشین این کشور، توسط یک محکمه ملی در ساحل عاج ارایه کند. دیوان تا دهم اکتبر سال جاری به ساحل عاج برای ارایه اطلاعات  درخواستی فرصت داده است.

خانم گباگبو که تحت تعقیب دیوان کیفری بین المللی می باشد در حال حاضر در بازداشت دولت ساحل عاج است. این درحالی است که همسر وی، در حال حاضر در زندان دیوان در لاهه هلند می باشد.

دولت ساحل عاج می گوید که دادرسی ملی نسبت به خانم گباگبو در جریان می باشد و خواستار تعلیق دادرسی نزد دیوان شده است. دیوان از دولت ساحل عاج درخواست کرده است تا وضعیت و قلمروی این دادرسی را مشخص نماید.

خانم گباگبو و همسرش هردو در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط نیروهای امنیتی ساحل عاج بازداشت شدند. قرار جلب خانم گباگبو در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی توسط دیوان کیفری بین المللی به اتهام ارتکاب «جنایت علیه بشریت» صادر شد. 

بنابر اساسنامه رم، صلاحیت دیوان کیفری بین المللی نسبت به محاکم ملی تکمیلی بوده است و تنها در صورت عدم اقدام اصیل آن ها و یا ناتوانی در اجرای عدالت دیوان کیفری بین المللی صالح به رسیدگی می باشد.

 

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 11+11
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org