اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1397/04/30 -

تعویق جلسه «تایید اتهامات» «الحسن»: متهم وضعیت مالی

تعویق جلسه «تایید اتهامات» «الحسن»: متهم وضعیت مالی

شعبه اول پیش-دادرسی دیوان کیفری بین المللی، با صدور رایی تصمیم خود مبنی بر تعویض آغاز جلسه «تایید اتهامات» «الحسن آغ عبدالعزیز آغ محمد» را اعلام نمود. در ابتدا قرار بر ان بود این جلسه در سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شود که با تصمیم امروز شعبه پیش-دادرسی، برگزاری این جلسه به ۶ می سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) موکول گردید. 

این تصمیم متعاقب درخواست وکلای متهم و با درنظر گرفتن معیارهایی مانند زمان لازم برای ترجمه برخی اسناد و زمان مورد نیاز برای در اختیار قرار دادن مدارک و ادله موجود به وکلای متهم گرفته شده است. 

جلسه «تایید اتهامات»‌ اخرین مرحله از آیین پیش دادرسی دیوان است که هدف از ان تایید وجود ادله کافی نسبت به اتهامات اقامه شده از سوی دادستان علیه مظنون می باشد. در صورت تایید اتهامات در این مرحله، پرونده جهت دادرسی به شعبه دادرسی ارسال خواهد شد.

اقای «الحسن» که زاده کشور مالی می باشد به فاصله کوتاهی پس از صدور قرار جلبش در مارچ سال ۲۰۱۸، به دیوان منتقل شد. الحسن که از اعضای گروه «انصار الدین» در شمال مالی بوده است در دادگاه اسلامی و پلیس اسلامی تاسیس شده از سوی این گروه در شهر باستانی «تیمبوکتو» دارای مسوولیت بوده است. تخریب اموال فرهنگی و مذهبی در شهر تیمبوکتو در کنار پیاده سازی سیاست و خط مشی «ازدواج اجباری»‌ که منتهی به ارتکاب جرایم تجاوز و به بردگی جنسی گرفتن شده بودند از جمله اتهامات «الحسن»‌ می باشد. 

الحسن متهم به ارتکاب جرایم جنگی و جرایم علیه بشریت از اپریل ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳ می باشد. وی دومین متهمی است که پرونده اش در وضعیت مالی مورد تعقیب دادستان واقع شده است. 

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 10+11
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org