اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

ارتکاب جرایم جنگی توسط دولت سودان در «کردفان»

ارتکاب جرایم جنگی توسط دولت سودان در «کردفان»

سازمان «عفو بین الملل» با انتشار گزارشی اعلام نمود که نیروهای دولت سودان در ایالت «کردفان» واقع در سودان جنوبی مرتکب «جرایم جنگی» علیه شهروندان غیر نظامی شده اند. 

این گزارش با اشاره به هزینه انسانی قابل توجه ناشی از منازعه جاری در این منطقه و وقوع یک بحران انسانی در آن، بمباران های هوایی و حمله های زمینی غیر تبعیضی و غیر تفکیکی را و همچنین هدف قرار دادن همراه با التفات مدارس و بیمارستان ها توسط نیروهای سودانی را تشکیل دهنده جرایم جنگی دانست. 

مسوول منطقه ای عفو بین الملل با اشاره به آنکه  هدف قراردادن ساختارهای غیر نظامی و مناطق مسکونی بدون هدف مشروع نظامی و استفاده از سلاح های ممنوعه  رفتارهای تشکیل دهنده «جرایم جنگی» هستند عنوان نمود که اکنون وقت آن است که جامعه جهانی نگاه خیره به کردفان جنوبی را تغییر داده و اقدام عاجلی در پیش گیرد.

عفو بین الملل  اعلام نمود که از آغاز درگیری ها در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون ۲۶ مرکز بهداشتی و درمانی در منطقه تحت کنترل «ارتش مردی آزادی بخش سودان-شمال» تحت بمباران قرار گرفته است. این گزارش در نتیجه اعزام یک هیات به منطقه از سوی عفو بین الملل در می ماه سال جاری میلادی است.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 11+5
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org