اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

دیده بان حقوق بشر: حملات عربستان به یمن جرایم جنگی است

دیده بان حقوق بشر: حملات عربستان به یمن جرایم جنگی است

«دیده بان حقوق بشر» با انتشار گزارشی اعلام نمود که حملات هوایی «ائتلاف» به رهبری عربستان سعودی به شهر بندری «موخا» در جنوب یمن که منتهی به کشته شدن حداقل ۶۵ شهروند غیر نظامی و از جمله ده کودک شد «جرایم جنگی» آشکار هستند. این حملات که در صبح ۲۵ جولای صورت پذیرفتند، دو محوطه پیرامون یک نیروگاه انرژی را هدف قرار دادند که محل سکونت کارگران نیروگاه و خانواده های ایشان بود.

به گفته «دیده بان حقوق بشر»، قصور عربستان سعودی و دیگر دولت های عضو ائتلاف در انجام تحقیقات نسبت به حملات نامشروع صورت گرفته، ضرورت ایجاد یک کمیسیون و هیات تحقیق را از سوی «شورای حقوق بشر سازمان ملل» جهت بررسی نقض های صورت گرفته آشکار می سازد.

این سازمان بین المللی غیر دولتی با اعلام آنکه بعد از پایان این حملات، از مناطق تحت حمله بازدید داشته است بیان داشت که چندین بمب منطقه ای ۲۰۰ خانواری در جنوب یمن را مورد حمله قرار داده است. به گفته دیده بان حقوق بشر هیچ نشانه ای مبنی بر آنکه این منطقه برای اهداف نظامی استفاده می شده است وجود ندارد.

 سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود به این نکته نیز اشاره داشته است که در حملات ائتلاف رژیم ایالات متحده آمریکا و بریتانیا نیز از رهگذر آموزش و حمایت های مادی و لجستیکی نقش دارند.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 1+10
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org