اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

تعویق برگزاری جلسه محاکمه «حسین هابره»

تعویق برگزاری جلسه محاکمه «حسین هابره»

دادگاه سنگالی رسیدگی کننده به پرونده دیکتاتور سابق چاد، محاکمه حسین هابره را که متهم به ارتکاب «جرایم علیه بشریت» می باشد، تا سپتامیر سال جاری میلادی به تعویق انداخت تا وکلای مدافع وی فرصت کافی جهت آماده سازی دفاعایت خود داشته باشند.

محاکمه «هابره» که دوشنبه هفته جاری به طور رسمی آغاز شد، یک رویداد تاریخی است که طی آن برای اولین بار یک کشور آفریقایی به اتهامات مقام عالی رتبه یک کشور آفریقایی دیگر رسیدگی می کند.

حکومت حسین هابره به عنوان یک رقیب و منازع برای حکومت قذافی از سوی رژیم ایالات متحده مورد حمایت بوده است. هابره در طول زمامداری خود متهم به ارتکاب سیاهه وسیعی از جنایت علیه بشریت به خصوص شکنجه نظام مند و گسترده مخالفین خود است. هابره پس از سرنگونی زمامداری خودکامه اش تا زمان بازداشتش در سال ۲۰۱۳ در کشور سنگال ساکن بود. 

حسین هابره در نخستین جلسه محاکمه خود به مانند شماری از متهمان دادگاه های کیفری بین المللی با رد صلاحیت دادگاه سنگالی از پذیرش وکیل سرباز زد. با این حال دادگاه سه وکیل تسخیری را برای وی تعیین نمود و با تعویق محاکمه، به ایشان جهت آماده سازی دفاعیات خویش مهلت داد.

 

Share
ارسال نظر (1)
نظرات بازدیدکنندگان
موسی شمسائی - 1394/05/01
باسلام هرقدمی که درطریق اجرای عدالت ویک دادرسی منصفانه برداشته شود باعث امیدواری است خوب است که این کتاب افریقا ودیوان کیفری بین المللی هم که معرفی شده به فارسی ترجمه شود موفق باشید
ارسال نظر
ایمیل:
حاصل جمع 8+2
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org