اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

بیانیه «مرکز» به مناسبت سالگرد تاسیس «دیوان»

بیانیه «مرکز» به مناسبت سالگرد تاسیس «دیوان»

هفدهم جولای، سالروز تصویب «اساسنامه رم»، سند موسس «دیوان کیفری بین المللی»، در سال ۱۹۹۸ میلادی می باشد. این روز که به «روز عدالت کیفری جهانی» نام گذاری شده است فرصتی است برای بزرگداشت ارزش مندی «عدالت کیفری» در ساحت بین المللی. 

پایان بخشیدن به فرهنگ «بی کیفری» مرتکبان شدیدترین «جرایم بین المللی»‌ مورد اهتمام جامعه بین المللی که داخل در صلاحیت دیوان کیفری بین المللی تعریف شده اند و پیشگیری از ارتکاب و بازارتکاب این جرایم و همچنین حمایت از قربانیان جرایم بین المللی و اعطای فرصت «شنیده شدن» به ایشان از جمله اهداف متعالی ای است که برای  فعالیت های دیوان کیفری بین المللی هدف گذاری شده است.

هفدهم جولای سال جاری، اولین سالگرد تاسیس «مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران» نیز می باشد. اولین مرکز تخصصی مطالعات دیوان کیفری بین المللی به زبان فارسی که با رصد خلاء موجود در جامعه حقوقی ایران و با هدف انباشتن آن پا به عرصه وجود نهاد. دستاوردهای تاسیس این مرکز طی عمر کوتاه یک ساله خود، نوید بخش آینده ای روشن در پیش روی فعالیت های آن می باشد که می تواند مهجوریت این شاخه از دانش حقوق در جامعه ایران را بزداید.

«مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران» سالگرد تاسیس دیوان کیفری بین المللی را گرامی می دارد. این مرکز در پاسخ به فراخوان «دیوان کیفری بین المللی» مبنی بر پویش «عدالت مساله است» اعلام می دارد که «دادن صدا به قربانیان بی صدا» از دلایل «مساله بودن» عدالت برای این مرکز می باشد.

Share
ارسال نظر (2)
نظرات بازدیدکنندگان
موسی شمسائی - 1394/04/26
باسلام برای شما آرزوی توفیق دارم به هر حال بذر خوب درزمین خوب حاصل خوب خواهد داد

دکتر مجتبی جانی پور - 1394/04/29
به نام خدا با سلام ضمن آرزوی موفقیت برای دوستان مرکز و سپاسگزاری از یادآوری این روز، امیدوارم همه افراد در دنیا به ویژه حاکمان به این باور برسند که اعمال شان نیاز به کنترل و نظارت چنین نهادهای نسبتا مشروعی دارد و به این عقیده نائل شوند که خود کنترلی در دنیا کفایت نمی کند هرچند مدعی اخلاق و دین مداری باشند چون ظاهرا سیاست فاقد هر خط قرمزی است. البته دیوان باید در عمل ثابت کند در اعمال اساسنامه هیچگونه تبعیضی را روا نمی دارد .......
ارسال نظر
ایمیل:
حاصل جمع 8+3
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org