اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

تاکید دوباره آمریکای مرکزی بر متعهد بودن نسبت به دیوان

تاکید دوباره آمریکای مرکزی بر متعهد بودن نسبت به دیوان

نمایندگان دول کشورهای آمریکای مرکزی تعهد و پایبندی خود را نسبت به حمایت از و همکاری با «دیوان کیفری بین المللی» طی یک سمینار طراز اول منطقه ای که در پایتخت کشور «کاستاریکا» برگزار شد، اعلام داشتند.

در این سمینار دو روزه، مقامات ارشد کشورهای کاستاریکا، مکزیک، پاناما، گواتمالا و السالوادور به همراه نمایندگانی از ریاست دیوان کیفری بین المللی، دفتر دادستانی و دبیرخانه دیوان حضور به هم رسانده و موضوعات مورد علاقه مشترک را به بحث گذاشتند. 

دیوان کیفری بین المللی به دلیل فقدان نیروی اجرایی، نیازمند همکاری دولت ها در راستای ایفای موثر مسوولیت های خود می باشد. بازداشت و تحویل مظنونان، توقیف اموال، اجرای مجازات ها و حمایت از شهود از جمله موضوعاتی است که دیوان بدون همکاری دولت ها قادر به انجام آن ها نمی باشد.

در این سمینار، وزیر امورخارجه کاستاریکا با اشاره به حمایت قاطع کشورش از دیوان کیفری بین المللی عنوان داشت: «ما تفاوت های فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی داریم، لیکن با تشکیل دیوان به یک توافق حیاتی برای ایجاد یک عدالت نهادی نمادین رسیده ایم».

ریاست دیوان کیفری بین المللی نیز با قدردانی از حمایت قوی کشورهای منطقه از دیوان ابراز داشت: «کشورهای آمریکای لاتین مستمرا از تاسیس و عملکرد دیوان از ابتدا حمایت کرده اند».

در حاشیه این سمینار، ریاست دیوان، آقای فرناندز گورمندی، در یک صبحانه کاری با رییس جمهور کاستاریکا و دیگر مقامات ارشد این کشور نیز شرکت نمود. همچنین دیدار با هیات نمایندگان این کشور جهت بررسی تصویب قوانین ناظر به دیوان کیفری بین المللی و بومی سازی آن از جمله برنامه های رییس دیوان بود.

از ۱۲۳ دولت عضو دیوان کیفری بین المللی، ۲۷ دولت از کشورهای منطقه آمریکای لاتین می باشند.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 1+4
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org