اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

اظهارات دادستان دیوان به مناسبت روز جهانی نفی خشونت علیه زنان

اظهارات دادستان دیوان به مناسبت روز جهانی نفی خشونت علیه زنان

دادستان دیوان کیفری بین المللی، خانم فاتو بنسودا، به مناسبت فرارسیدن «روز جهانی نفی خشونت علیه زنان» در اظهاراتی ابراز داشت: من امروز صدای خود را به صداهای بی شمار و فزاینده مردم در اقصی نقاط جهان می افزایم که می گویند «متوقف کنید» چرا که ما همه به صورت متحد در حال یک فراخوان جهانی برای نفی خشونت علیه زنان هستیم.

دادستان دیوان افزود: تلاش های ما می بایست به یک تغییر محسوس در اندیشه و رفتاری که اجازه می دهد این مصیبت ادامه یابد بشود. خانم بنسودا افزود: به عنوان دادستان دیوان کیفری بین المللی متعهد می شود که با به استخدام گرفتن اجرای کامل قانون مطابق اساسنامه رم، سهم خود را در این مسیر ایفا کنم. 

بنسودا با بیان اینکه ما می بایست به مصونیت کسانیکه مرتکب خشونت علیه زنان می شوند پایان بخشیم افزود با این کار نسبت به پیشگیری از وقوع خشونت علیه زنان در اینده نیز کمک کرده ایم. دادستان دیوان در بیانات خود اشاره نمود که دفتر دادستانی دیوان استراتژی ای را اخذ کرده است که بر مبنای آن به «جرایم مبتنی بر جنسیت» و خشونت علیه زنان اولویت خواهد داد. 

دادستان دیوان در پایان اظهارات خود عنوان داشت که به خاطر تمام آن زندگی هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند و به نام تمام مادران، خواهران، دختران و همسرانی که صداهایشان خاموش شده است و به خاطر تمام دخترانی که مستحق حمایت شدن هستند تا رسیدن به موفقیت لحظه ای تلاش خود را فرو نخواهیم گذاشت.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 10+10
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org