وبگاه آموزشی «لکسیتس»؛ درس گفتارهای تفسیر اساسنامه رم

مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران این افتخار را دارد که به عنوان موسسه همکار در یکی از بزرگترین پروژه های آموزشی بین المللی در حوزه حقوق کیفری بین المللی  و مطالعات دیوان کیفری بین المللی مشارکت نماید. پروژه «لکسیتس» یا «مکان حقوق»، پروژة مشترکی است که از سوی چند نهاد معتبر بین‌المللی، از جمله «آکادمی اصول بین‌المللی نورمبرگ» و «مرکز خط مشی و پژوهش حقوق بین‌الملل»‌ بروکسل، در حال اجرا می‌باشد. وبگاه لکسیتس مکانی است برای مطالعة حقوق کیفری بین‌المللی.

در این تارنما، درس‌گفتارهایی در تقسیر تمام مواد اساسنامة رم از سوی اساتید و کارشناسان برجستة بین‌المللی در حوزة مطالعات دیوان کیفری بین‌المللی ارائه شده و به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

علاوه بر صوت و تصویر درس‌گفتارها که می‌تواند مورد استفاده واقع شود،‌ متن تفسیرهای شفاهی   ارائه‌شده نیز به صورت مکتوب قابل‌دسترسی است.

«مرکز حقوق کیفری بین‌المللی ایران» با این پروژة بزرگ جهت تولید درس‌گفتارهایی به زبان فارسی در راستای توسعه و ترویج ادبیات حقوق کیفری بین‌المللی به این زبان همکاری می نماید تا از این رهگذر موجبات دانش افزایی نسبت به دیوان کیفری بین المللی برای فارسی زبانان فراهم شود. عدم دسترسی آسان به منبعی اصیل و معتبر در مطالعات دیوان کیفری بین المللی برای فارسی زبانان از مشکلات و موانع جدی در مسیر پژوهشگری در این حوزه می باشد. پروژه لکسیتس به طور عام و بخش فارسی ان که به مرور تفسیر تمام مواد اساسنامه رم را در برخواهد گرفت می تواند در انباشتن این خلا نقش موثری ایفا نماید.

برای دسترسی به وبگاه لکسیتس اینجا را کلیک کنید.

 
   


لینک مطلب:   http://www.icicl.org/details.asp?id=529